fredag 21 april 2017

Helgfrågan v. 16

Hos Mias bokhörna är det dags för helgfrågan och den är som följer denna vecka.



Denna vecka har jag fått hjälp av Ewa som har bloggen Holavedsbrudar - Författarblogg .
Så här lyder frågan:
Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?

Jag följer bara författare på Twitter. Där är det J.K Rowling som jag följer och sedan är det Joanne Hildebrandt. Det finns säkert fler på Instagram men där har jag inte letat än. Båda två är väldigt samhällsintresserade och Twitter passar dem lite bättre i när det gäller det. För att Rowling var ganska skarp i t.ex. amerikanska valet och Hildebrandt brinner för försvaret.

17 kommentarer:

  1. mest lyssnar jag på författare när de besöker Göteborg, vilket sker ganska ofta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där jag bor sker det kanske en gång vartannat år så då passar en på ☺️

      Radera
  2. Folk med engagerat samhällsintresse är klart spännande att följa.

    SvaraRadera
  3. Twitter har jag inte ens, det får räcka med allt annat :)

    SvaraRadera
  4. Twitter har jag aldrig använt faktiskt. Har så mycket annat redan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började för att jag läste en kurs på universitetet och då var Twitter nyast.

      Radera
  5. svårt att hinna med allt. men trevligt när författarna tar del i samhällslivet

    SvaraRadera
  6. Jag är inte så engagerad på Twitter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar Twitter för att det är lätt att fråga myndigheter småfrågor. T.ex. skolverket svarar snabbt.

      Radera
  7. Twitter jag jag aldrig provat på :)

    SvaraRadera
  8. Twitter har inte riktigt blivit min grej än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla är vi olika. Twitter kom ju först och så blev det som det blev.

      Radera
  9. Jag följer många författare, bokförlag och bokbloggare på Twitter.

    SvaraRadera