onsdag 23 februari 2022

Veckans kulturfråga v. 8 2022

 



På onsdagar ställer Linda på bloggen Enligt O en kulturfråga. Om man är bokläsande människa vet man att nu i dagarna är det Bokrea. Så frågan är som följer:


Har du planerat några reaköp? Vad vill du köpa?


Om jag ska vara ärlig? Jag ska inte köpa något på bokrean. Om jag känner mig själv rätt? Då kommer jag att köpa något. Det jag har tittat på är Thomas Engströms Nattavaara. Jag tyckte mycket om hans debutserie så varför inte. 


Kanske, om den finns kvar Historiska händelser i kortformat. Det är om historiska händelser och jag ska se om de fungerar som litteratur för mig och mina elever. Sedan känner jag för en poesibok men vet inte om den finns kvar.


Sedan blir det kanske, som alltid spontanköp. Min bokhandel, som ingår i Ugglans Bokhandel brukar passa på att rensa sitt eget lager och det ger alltid lite andra böcker till billigare pris. 

6 kommentarer:

  1. Historiska händelser i kortformat låter lagom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktiskt. Om de fungerar kan jag använda dem till väldigt snabba elever i historia.

      Radera
  2. Självklart ska man inte köpa någonting alls på bokrean. Utom några stycken... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur :). Det är aldrig någon bok som lockar.

      Radera
  3. jag bestämmer ganska tidigt att det nog inte ska vara något i år. men sedan dyker det upp ovantade titlar och då får en ju inte vara sämre än att en kan ändra sig. även om det tar emot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite så. Sedan kanske man måste ha något. Man vet ju aldrig.

      Radera