lördag 26 februari 2022

Ett minnesvärt frieri av Julia Quinn

 




Här sitter jag och prickar av Bridgertonromanerna. Ja, de läste jag för ett tag sedan. I alla fall vi har kommit till en av systrarna i familjen. Eloise börjar brevväxla med en avlägsen släktings änkeman. Släktingen har avlidit och efterlämnat sig man och barn. Så nu brevväxlar Eloise med Philip. En dag drar hon dit. Det är ju inte riktigt konvenansen. Man åker inte som ogift kvinna till en gift man oavsett om han är änkeman eller inte. 


Det här är en bok som retar mig. Philip är en karaktär som man bara tänker varför? Han har ingen charm, han har knappt känslor och jag får känslan av att han framställs som djup men är som en småkåt tonåring. Eloise är en fjomp och jag lider av att detta ska jämföras med Austen. 


Quinn är en okej romanceförfattare men inte mer. Det brinner liksom inte så mycket för mig. Jag läser fanfiction i några fandoms och snälla någon detta är sämre i alla kategorier. Så nu tar jag mig vidare till nästa. Den kanske är lite bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar