onsdag 3 augusti 2016

Allegiant part 1



När det kommer till böcker verkar alla älska att göra delade versioner av avslutningen. Så även här. Det är klart att det hade nog blivit lite långt med allt eftersom hälften berättas på 2 timmar. Återigen möter vi Tris och Four. Fours mamma Evelyn har tagit över makten i Chicago samtidigt som de får veta att det finns någon därute. Evelyn stänger gränserna och Tris vill ut.

Det visar sig finnas individer som lever på en annan plats. De observerar invånarna i Chicago och vill gärna ta del av den divergenta Tris. Det är ett hårdare liv med en miljö som är starkt påverkad av krig och nedfall. Här separeras Tris från de andra då hon är mest intressant och under tiden visar det sig att allt inte riktigt är som det borde.

Eftersom jag läst boken behövde jag tänka två gånger innan jag kom på banan. Jag tror de hade slängt runt en handling och det förvirrade mig lite. Annars är det bra och jag väntar på nästa film. Bill Skarsgård är med och gör så bra. Jag gillar småtjejerna som piper Four i kör vid ett tillfälle. Lite sådär meta :). Annars kan ju delar av filmen kännas lite som Truman Show. Så snart är det dags för part 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar