torsdag 17 januari 2013

The Amazing Spider-Man



Att reboota en film drygt tio år efter förra filmserien är lite, vad ska jag säga, häftigt. På många sätt kan man säga. Men detta köper jag. Andrew Garfield är en bättre Parker och bättre Spidey än Tobey Maguire. Det krävs kärlek för att älska spindeln ifråga och detta älskar jag.

Annars är det samma historia men i ett litet annat format. Vi får se Peters pappa innan han och mamman försvinner. Vi får också träffa en annan kärlek här i världen som heter Gwen och spelas av Emma Stone. Martin Sheen som farbror Ben och Sally Field som tant May gör mig lite lycklig.

Se den. Speciellt om du gillar lite blandad action.

2 kommentarer:

  1. Jag har varit lite lätt skeptisk till att se den här - men om Martin Sheen är med har jag en bra anledning. :-)

    SvaraRadera
  2. Se den. Den var bättre än väntad. Martin Sheen - hur kan man inte älska denna man?

    SvaraRadera