söndag 20 januari 2013

Mitt liv som musik del 4

Jag tog studenten 1995. Jag började jobba och var lite skoltrött. Resten av året tjänade jag pengar.




1996 fyllde jag 20 år. Jag började plugga på universitetet och lyckades bli lurad av en hyresvärd. Jag hyrde en lägenhet och efter två månader blev huset utmätt och jag fick flytta hem. Sedan hände en mängd annat som jag inte tänker prata om men jag bodde kvar hemma i två år.



1997 kan summeras i två ord. Plugg och jobb. När jag inte pluggade arbetade jag och tvärtemot. Men det gav utdelning.



Jag reste till Köpenhamn, pluggade på en annan högskola under detta år. Jag jobbade och blev tillsammans med D. Året är 1998 och syrran tog studenten. Och Goran är ju med i denna video, grrr.





Decenniets sista år hände något tragiskt och det gör mig fortfarande ledsen. Jag kom tillbaka till mitt favorituniversitet och fortsatte läsa lärarutbildningen. Även om jag inte älskar, älskar den här låten var den en del av mitt liv under detta år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar