söndag 30 oktober 2011

Andra tankar om böcker

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Tja, det var svårt men just nu är det nog ingen eftersom jag försöker att inte köpa böcker. Men Conn Iggulden har jag fått inbunden så det borde vara han.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Hå, det är nog Oates, Lagerlöf och George som ljudböcker.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Det var nog Min pappa är snäll och min mamma är utlänning som Emmy Abrahamsson har skrivit. Den tipsade vår skolbibliotekarie om.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Den senaste boken jag gav bort var en pocketbok och mottagaren gillade den eftersom hon älskar Mari Jungstedt.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej, faktiskt inte.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Korståg av Robin Young.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar