söndag 10 april 2011

Lön

Imorgon är det lönesamtal. Jag arbetar i en kommun där man jämför sina arbetstagare. Det betyder att jag jämförs med cirka 50 andra som är precis som jag. Det brukar bli dåligt i mitt fall. Jag har satsat hårt på 1% i år. Jag hoppas på det. Det blir ungefär 250 kr i så fall. Jag kan bara hoppas på det.

Jag förstår inte för jag tror att jag är en okej lärare. Inte skitbra, för det tror jag inte om mig själv ändå men en okej lärare. Ändå så hamnar jag längst ned i vår lönelista varje år. Eller, ja, jag och några till. Så jag kan inte vara bra. Allvarligt varför ens hoppas på 1%. Jag ska väl vara glad om jag byter hundratal detta år.

Man blir inte lärare för lönen. Det vet jag men man måste leva också. Det går inte att äta elevomdömen. Så är det också.

Imorgon så är det lönesamtal. Jag fattar inte varför jag ska gå dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar