tisdag 8 oktober 2019

Tisdagstrion: Sverige idag


Varje tisdag har Ugglan & Boken en triofråga. Denna vecka ser ut så här:

Veckans tisdagstrio har temat "Sverige idag". Tolka temat på valfritt sätt, tipsa om tre böcker och lämna en länk så att vi kan klicka oss runt och ta del av varandras boktips.


 

1. Du, bara är en fin bok om att bli kär och att det inte alltid är så enkelt. En fin bok om att bli vuxen.
2. Ibland mår jag inte så bra säger så mycket om vår samtid. Det ska inte vara så att en ung tjej ska vara utbränd. Jag har många elever som är på väg och i tonåren ska man inte bli det.
3. Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar har jag inte läst men jag tycker den säger rätt mycket om vår samtid. Det känns som politiska klimatet i bokform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar