onsdag 17 oktober 2018

Rekommenderas starkt

Hos Selmastories har de en lista över böcker som vanligtvis rekommenderar till andra. Jag har faktiskt läst väldigt få men jag tänkte se om jag ska läsa några av dessa mest rekommenderade böcker.

1. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón - nej den här tänker jag nog inte läsa.
2. Tusen strålande solar av Khaled Hosseini - den har jag läst och rekommenderar ofta.
3. Boktjuven av Markus Zusak - läst men rekommenderar inte så ofta. Var väldigt kluven till den här.
4. Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross - den bor i bokhyllan men har inte läst.
5. Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf - har läst och älskar men ingen verkar nappa på mina rekommendationer.
6. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson - ska läsa.
7. Mästaren och Margarita av Michail Afanasevic Bulgakov  - läst och älskar och rekommenderar men får ofta en konstig blick.
8. Hundra år av ensamhet av Gabriel García Márquez - läst men den kräver sin läsare. Är magisk realism vår grej i denna lista?
9. Parfymen av Patrick Süskind - kanske läsa. Vet faktiskt inte om jag tänker göra det.
10. Livet efter dig av Jojo Moyes - nja, tror inte det.
11. Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson - fortfarande i läshögen. Skäms lite.
12. Tillbaka till henne av Sara Lövestam - på någon läslista någonstans.
13. Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood - så bra, rekommenderar den ofta.
14. Hjärnstark av Anders Hansen - vet inte, kanske ska jag läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar