tisdag 30 oktober 2018

Kulturkollos tisdagsutmaning: Veckoutmaning om en ensam och stark

Denna vecka är Kulturkollos utmaning som följer:

”Ensam är stark” heter veckans tema, och då handlar förstås veckoutmaningen om ensamhet:

Jag vill att du berättar om din favorit-ensamvarg i kulturen!

Vem är det? Vad är det som gör att du gillar den, då? Är det någon som gjort ensamheten till en framgång? Eller någon som överlever ensam på en öde plats? Eller någon vars ensamhet du vill dela? Eller känner du igen dig själv? Eller vill du inte alls vara ensam på samma sätt som den där vargen, men det är en så rackarns bra bok (eller film, eller…?) så du bara måste lyfta och hylla den?

Jag kan egentligen inte komma på att jag har en favorit men jag gillade Ludwig Licht som var en form av agent. Kändes väldigt ensam och samtidigt ändå rätt okej. En annan ensamvarg som tilltalar mig är Sebastian Bergman från Hjorth/Rosenfeldt. Ingen av dessa herrar är sympatiska men det är nog inte ensamvargar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar