tisdag 16 oktober 2012

Big


Det måste ha varit svårt att bli tagen på allvar som skådespelare efter denna film. Det var kanske orsaken till Tjejligan och så småningom Philadelphia. Jag gillar Tom Hanks så jag gillar även denna film. Men den har åldrats mindre bra. Den är fortfarande charmig och värd att se men den är inte så bra som jag minns den. Jag har visserligen inte sett den sedan nittiotalet kanske är det orsaken. Den är dock en uppvisning i konsten att agera.

Josh vill bli stor. Denna önskan slår in över en natt och han blir 30 år. Jag tror han ville bli stor och stark men fortfarande 12 år. Han och kompisen tar sig till New York där han börjar jobba på en leksaksfirma. Detta var på åttiotalet när tolvåringar fortfarande lekte. I alla fall om man är lite barnslig som Josh. Det är upp och ned med vistelsen i NY men till slut vill kanske Josh bli barn igen eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar