söndag 12 februari 2012

Stora filmlistan

Bästa film: Jösses som alltid Nyckeln till frihet. En klassiker i Fröken Christinas hem.

Bästa tv-serie: Hmm, tidiga CSI och the Simpsons är några av de serier jag älskar och Lagens änglar samt Fraiser. Serier som man gillar och mår bra av. 

Regissör: Jag är svag för Christoffer Nolans filmer. Smarta och kanske inte alltid så lätta att räkna ut.

Favoritskådespelare: Jag gillar Meryl Streep och dessutom Michael Fassbender. 

TV-serier jag följer: Idag följer jag CSI, NCIS, The mentalist, The Big Bang Theory och några till.  

Bästa komediserie: Frasier, Vänner, Mad about You.

Mest romantiska filmscen:




Bästa skräckfilm: Svårt. Jag måste nog säga Exorcisten från 70-talet. Den skrämde mig vilket är svårare idag.

Min favoritfilm när jag var liten: Judy Garland i Trollkarlen från Oz och Tatum O'Neal i Över alla hinder.

Hetaste skådis: Mmm, George Clooney i bland annat Out of sight. Mmm.


Hetaste svenska skådis: Alexander Skarsgård


Bästa svenska film: Fanny och Alexander

Bästa filmdjur:


Bästa tecknade film:


Bästa Disneyfilm: Same as last one.


Bästa filmscen: Det är så svårt men en av de bästa är denna.



Bästa scen i en TV-serie: Eller sammanfattning ska sägas.



Bästa TV-serien i år: Jag gillar Once upon a time
 
Filmcrush: Jag vet att han inte finns längre men jösses.


TV-seriecrush: Mmm, okej. Jag kom på en.




Om jag skrev en film: Så skulle det nog vara en ganska så dråplig komedi.


Favoritgenre: Jag gillar drama på film. Gärna med lite vardagshumor.


Film du ser framemot: Bilbo kanske. Lite nyfiken vad de ska hitta på.


Bästa kärlekspar: Nej, kommer inte på någon.

Bästa film i år: Jag har bara sett Sherlock Holmes 2 så det får bli den men det kommer nog bättre filmer. Tror jag.


Vem skulle spela dig: Melissa McCarthy


Vem skulle vara din motspelare: Det skulle nog bli Ricky Gervais även om det inte skulle vara mitt första val. 

Första filmcrush: Se ovan - Steve är Steve.


Film-soundtrack: Bridget Jones - båda filmerna.


Tv-serie-soundtrack: Grey's anatomy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar