tisdag 15 november 2011

Vägen till skolan

Jag är en mycket snäll lärare. Jag tror på att eleven måste trivas och få misslyckas för att känna sig säker. Synd bara att det sker nu i gymnasiet. Men ibland vill jag bara skrika. Snälla elever. Kan ni ingenting? Jag har elever som har skolkat hejvilt under hela högstadiet och religion, historia eller något annat är bara skit. Här står man då och ska lära eleverna om religioner och hälften av gruppen vet inte ens att vi är kristna till den andra gruppen som vet nästan allt.

Du äger problemet säger rektorn. Ja, men hur? Varför plocka bort religionen eller andra ämnen. Jag förstår att matte och svenska samt engelska måste prioriteras men att stå på gymnasiet i den andra ändan är helt galet. Lite gnäll men spridningen är enorm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar