torsdag 16 september 2010

Ghost House 2.0


Ghost House 2.0 är en ljudbok av Arne Dahl. I Sverige finns den bara som ljudbok men går att köpa som bok i Danmark tror jag. Den kom hösten 2009 och är en kort historia och uppläses av författaren själv.


Boken handlar om Mikaela, en blivande tv-producent, som får i uppdrag att göra programmet Ghost House upphottat och coolt. Det är ett program om spökhus som avslöjas som bluff kan man säga. Hon får jobbet ganska lätt trots att hon är ärlig om sin tid i en nyreligiös sekt. Redan första dagen ser hon en arbetskopia av ett program som aldrig sänts. Det är bra och får henne att bli intresserad. Efter en överenskommelse med sin chef börjar hon arbeta vidare på detta. Denna resa tar henne åt både det ena och det andra hållet. Framförallt är resultatet en överraskning för henne själv.


Jag gillade den här boken och bitvis undrade jag åt vilket håll den skulle ta sig. Slutet var överraskande lika så spöket. Den var bara en och en halv timme lång så det gick fort att lyssna.


Plus med boken - jag gillade slutet. Det var inte vad jag hade tänkt mig. Alltid kul att bli överraskad.


Minus med boken - ibland kunde man tappa tråden en liten stund.


Intressant med boken - det var en bra spökhistoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar