onsdag 22 maj 2019

Min bokresa #39 Den lilla sjöjungfrun

Camilla på Mitt bokintresse har knåpat ihop frågor om böcker. Det har blivit 39 och jag hoppar lite överallt i den här frågeserien. Men det tänker jag är okej.

Nummer 39 handlar om varelser som bor i havet. Det kan vara sjöjungfrur, havsfolk, sirener och andra som bor i havet.

Den berättelse jag tänker på först och främst är Den lilla sjöjungfrun av H.C Andersen. Jag tycker även väldigt mycket om Disneyfilmen även om sagan är mer brutal.

Annars har jag nog inte läst så många böcker om havslevande människoliknande varelser. Jag tycker däremot att filmen Splash är ganska charmig i sin nördighet. En annan film som borde passa in i det här temat är Aquaman. 

Någonstans i en bokutmaning ska jag läsa en bok om sirener. Kanske är dags nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar