fredag 17 maj 2019

Helgfrågan v.20


Det är fredag och jag är trött. Det blir så när det är maj och jag har lite att göra. I alla fall Mias helgfråga:

Vad saknar du i böcker?
Bonusfråga: Vad gör du för att motstå suget, när du ser en sådan annons?












Jag saknar en förteckning över personers namn ibland. Speciellt om det är många i en bok och den ingår i en serie. Jag tänker på Hjorth och Rosenfeldts serie om Sebastian Bergman. Där kommer jag inte riktigt ihåg vad alla är bra på. Det presenterades i bok ett men nu har det gått ett tag. Det och kanske platser om det pågår länge. I fantasygenren brukar författare vara bättre på det. Kartor är inte heller fel i vissa böcker. Gärna om det utspelar sig i små städer.

Jag tittar på dessa annonser och trånar lite men sedan tänker jag efter. Jag har så mycket böcker och det brukar få mig att inte handla. Dessutom är bibliotek så bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar