tisdag 7 maj 2019

Kulturkollos tisdagsutmaning: Det allra bästa (med våren)!

Det är vårtema på Kulturkollo. Det här är uppmaningen som följer:

Jag älskar våren och skulle kunna rada upp anledningarna i det oändliga. Jag kan nämna vitsippor, fågelsång, fjärilar, ljusa kvällar och tio tusen andra fina vårsaker. Men det här ska ju inte handla om mig utan vara en utmaning för alla.

Jag vill idag väldigt gärna fördjupa mig i sånt som känns och är bra och vill därför höra mer om dina topp tre just nu. Det kan vara saker, upplevelser eller känslor. Kanske böcker, promenadkvällar, filmer eller egentligen vad som helst. Sånt som gör dig glad eller lugn eller uppspelt eller vad du vill vara och känna. Det behöver inte alls vara vårrelaterat (jag har full respekt för att alla inte nödvändigtvis hyser samma varma känslor för våren som jag), tre fina ovåriga favoriter räcker gott.

Glöm inte att lämna en kommentar här när du skrivit ditt inlägg (det går förstås bra att skriva sina tre bra saker direkt i en kommentar också), eller tagga oss i sociala medier om ditt svar finns där.



Jag gillar våren för att livet kommer tillbaka då. Först är det lite, lite grönt och sedan mera grönt. Det är en sak jag gillar med våren.

Den andra är att jag fyller år i april så våren för mig är min födelsedag. Därför är våren och framförallt påsken en ganska trevlig helg då jag blir firad.

Den tredje saken som jag tycker mycket om är att i slutet av maj är det Elitloppet. Det är Sveriges största travtävling och även om jag inte har varit där, på grund av många skäl, så brukar jag och min pappa titta på det tillsammans på tv. Det har vi gjort sedan mitten av 1990-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar