onsdag 15 maj 2019

Min bokresa # 37 - skräck

Camilla på Mitt bokintresse håller på med en resa i böckernas värld. Det är olika områden varje vecka. Jag hittade detta ganska senare än Camilla började men det går nog att hänga med ändå. Den här gången är det skräck som gäller.

Skräck ja. Det finns väl olika sätt att tänka på det. Jag har läst en del som tonåring men läser inte så mycket numera.

Stephen King är en författare jag läst lite av och det är både och med vad jag tycker om böckerna. Jag tycker mycket om Carrie som är en fin, japp, berättelse om en ung flicka som är utsatt både i skola och hemma. Sedan är Flickan som älskade Tom Gordon riktigt bra och kanske lite annorlunda. Jag har läst några noveller som jag just nu inte kommer ihåg namnet på.

Dean R. Koontz läste jag i stort sätt på hela högstadiet och har nog inte läst en bok sedan mitten av 1990-talet av honom. Det finns några av de tidiga som jag tyckte mycket om. Fast jag minns inte riktigt vad de heter.

Jag har läst lite av John Ajvide Lindquists noveller men ingen bok annat än i arbetssyfte och då bara delar. Allt har sin tid som någon sa och kanske är skräck något jag inte behöver läsa längre.

Nu undrar jag om Robert Kirkmans grafiska serie om The Walking Dead räknas hit. Trots allt är det ju zombier och jag har läst fyra av dem. Både bra innehåll och bra tecknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar