torsdag 18 april 2019

Lethal Weapon



För ungefär tre år sedan kom den här serien. Den är inspirerad av filmerna från 1980- och 1990-tal. Det är samma karaktärer och handlingen är flyttad till nutid. Riggs har förlorat fru och barn och Murtuagh har blivit pappa igen på gamla dagar.

Annars är det som vilken tv-serie som helst där en mordgåta ska lösas. De två polisernas vardagsliv blandas in och någonstans är det uppfriskande att låta Riggs gå i terapi. Det behöver den mannen.

Inför säsong tre byttes Riggs ut mot en annan karaktär. Mest för problem i produktionen och det blev inte riktigt bra. Eller riktigt bra var väl serien aldrig. Det saknas lite från filmerna och jag köper inte att man kan bete sig så här i dagens poliskår. LAPD är den tredje största polisstyrkan i landet och har ungefär 12 000 anställda.

I alla fall är väl serien okej. Det är inget jag sitter och saknar och blir det en säsong fyra har jag svårt att se mig själv se den.

1 kommentar:

  1. Den här serien har jag inte sett. Tack för tips. Passar också på att önska dig en glad påsk kram Nina

    SvaraRadera