onsdag 17 april 2019

Kulturkollos tisdagsutmaning: grymt eller grymt?

Trots att det är onsdag idag tänkte jag svara på veckans utmaning hos Kulturkollo.

Veckans utmaning blir en “välj snabbt”-variant med påsktema. Välj ett av svaren nedan och motivera gärna!

Påskhelgen – grymt avkopplande eller grymt stressigt?
Påskmust – grymt gott eller grymt överskattat?
Påskekrim – grymt peppad eller grymt trist?
Påskäggsjakt – grymt kul eller grymt jobbigt att fixa?
Påskkärringar – grymt sött eller grymt fånigt?
Skriv dina svar i kommentarerna eller på din egen blogg (men länka nedan så att vi hittar till inlägget).

Påskhelgen – grymt avkopplande eller grymt stressigt?
Det är oftast så att jag fyller år runt påsk och den känns alltid mer lugn än jul och midsommar. Kanske har det med chokladen att göra :).

Påskmust – grymt gott eller grymt överskattat?
Jag gillar must så det får bli grymt gott.

Påskekrim – grymt peppad eller grymt trist?
Kan jag svara grymt ointresserad. Jag läser väldigt sällan deckare men det blev en i år. Så jag lämnar den neutral.

Påskäggsjakt – grymt kul eller grymt jobbigt att fixa?
Känner att jag lämnar den obesvarad också. Jag har inga egna barn och vännerna anordnar sina egna.

Påskkärringar – grymt sött eller grymt fånigt?
I huset där jag bor kommer två små söta kärringar. Det är grannens barnbarn. De är otroligt söta. Annars är det väl inte så vanligt med påskkärringar. Tror att det har att göra med att jag de senaste 20 åren har bott i uppgångar med portkod. Mina föräldrar har besök ibland och då mest av grannbarn.

2 kommentarer:

  1. lagrad must är helt ok, inte så söt, gillar påsk och andra högtider,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagrad must är okej, men jag gillar must även i andra former så.

      Radera