torsdag 4 april 2019

Bladen brinner - podden



Jag har äntligen lyssnat klart på en av de bästa bokpoddar som finns. Det är nämligen så att Bladen brinner med Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck lade ned för ungefär ett år sedan men jag hann inte med men nu är det slut. Här är deras hemsida om du är intresserad av att läsa mer.

Trots att den är några år är den fortfarande bra för föräldrar och unga som vill ha boktips. Jag har läst några av ungdomsböckerna de föreslagit och de har varit bra. En del har jag kommenterat här och andra kanske kommer. Det är en otroligt bra och intressant lyssning och det är även reportage om barn- och ungdomsböckers förutsättning och annat. Vissa avsnitt är lite daterade men de flesta fungerar när som. Det finns ett helt avsnitt om hästböcker som jag uppskattade fast jag har läst typ en hästbok i mitt liv. Det är också kul att lyssna om bilderböcker fast det är långt från min värld. Författare och förläggare får utrymme och framförallt finns det boktips.

Så vill du lyssna på en pod med två av Sveriges bästa ungdomsboksförfattare när de tar sig an bilderböcker och annat så är detta poden för dig. Att de döpt den efter en av mina favoritböcker säger så mycket om mig och om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar