måndag 8 april 2019

Beyond

Den här serien är nedlagd men jag tror man kan se den på Viaplay fortfarande. Eller nej, det kanske du inte kan. I alla fall handlar det om ung kille som legat i koma ett antal år. När han vaknar är inte livet som det var innan. Han har lite annan syn på världen och de flesta tycker att han ändrat sig ganska mycket.

Det är inte så att han har blivit mer andlig. Han har fått styrkor och det gör att han numera kan påverka sin omvärld. För att få reda på vad som hände honom börjar han utreda sin komatid. Det visar sig att han inte låg i en passiv koma utan befann sig i en annan värld då och då.

Jag gillar serier som utmanar det vi känner till och det vi tror är verkligheten men den här lilla godbiten är verkligen långt ute ibland. Den är både bra och dålig och jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Första säsongen är riktigt bra men andra spårar ur. Det blev bara två säsonger och jag förstår varför. Jag tänkte använda den här i religionen men det går inte. En helt okej science fiction-serie men inte så mycket diskussion kring livsåskådning som jag skulle önska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar