måndag 14 januari 2019

Transformers The last Knight




Jag kan för mitt liv inte komma på varför jag sitter och tittar på vissa filmer. Ibland väljer inte jag och detta var en film av typen jag väljer inte. Eller det gör jag ibland men den här gången tröttnade jag rejält. Det är femte filmen om robotbilarna Transformers. De är numera jagade av framförallt den amerikanska regeringen. Så de gömmer sig både här och där och många hos Cade Yeager, uppfinnare och duktig på att överleva. Han hjälpte dem förra gången och så även denna gång. Hans dotter pluggar långt borta och så händer en massa saker. Tydligen så började allt under Merlin och kung Arthurs tid och nu ska allt knytas ihop.

Det är för långt och det är dessutom för rörigt. Robotar som slogs på människornas sida samtidigt som kung Arthur. Visst, jag vet att i alternativa världar så händer saker men ibland känns det som om de drar saker ur en hatt och skriver in det i handlingen. Vem som är tröttast? Jag troligen. Lite förakt mot kvinnor, utbildning och personer som inte är handlingskraftiga. En riktigt charmig liten sak om du är på det humöret. Om du är jag tröttar du nog efter 15 minuter av 172.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar