fredag 3 augusti 2018

Helgfrågan v. 31


Så fredag kväll och det är varmt eller fuktigt eller bara för mycket. Jag har blivit lite sjuk så här men det går över. Det är i alla fall dags för veckans Helgfråga:Sommareditionen. Samma fråga v.27-31.

Vad läser du nu?
Bonusfråga: Har du något resetips?

Just nu läser jag Sms från Soppero av Ann-Helén Laestadius. Den är en gullig ungdomsbok om en tjej som blir kär. Det är kul med böcker som utspelar sig utanför Stockholm.

Resetipset idag är Helsingfors. En vacker stad med mycket historia. Väl värt ett besök om en är i närheten.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är fint och jag gillar kyrkorna. Jag är ju religionslärare och historiker. Tilltalar mig mycket :).

      Radera
    2. Åbo är närmare mitt hjärta, föddes där ❤️

      Radera
  2. Krya på dig. Här har det äntligen blivit svalare idag, vilken lättnad! Hoppas svalkan håller i sig, ska visst göra det som tur är.

    SvaraRadera
  3. god bättring! har varit i Helsingfors. gillade biblioteket. känner till boken, men jag har inte läst den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Biblioteket hann vi inte till. Boken är bra.

      Radera