måndag 27 augusti 2018

7 saker du kan göra när du lyssnar på ljudbok (fast kanske inte just jag)

Selmastories har en lista av vad du kan göra när du lyssnar på ljudbok. Ska vi se vad jag gör?

1. Måla naglarna - ja, det är ju verkligen min grej så nej.
2. Gå på promenad - det gör jag. Inte i skogen utan hemma på asfalt eller cyklar.
3. Gosa med djur - nej vad tråkigt. Det vill man ju göra med full uppmärksamhet.
4. Sminka sig - ha,ha, ha nej, eftersom jag använder mascara går det ju ganska, ganska fort.
5. Ta ett bad - inget badkar.
6. Sticka - det gör jag och det är avslappnande.
7. Fixa i trädgården - det gör jag ibland, ibland inte. Suset i öronen från vanliga träd är också trevligt.

Men jösses, det finns annat du kan göra med ljud i öronen.

Jag handlar. Lista, ljudbok och en korg. Sedan går jag runt och lyssnar, skrattar, gråter ( John Green din typ), och tar toapapper.

Jag tvättar också med ljud i öronen. Då jag bor i lägenhet har jag ju gemensam tvättstuga och då sätter jag på ljudboken och går ned och pysslar runt. Bäst med manglingen och ljudbok.

Eftersom jag hatar att diska blir det även då ljudbok eller podd. Roliga saker vill man ju inte göra med ljudbok. Tråkiga saker som bara kräver muskelminne fungerar bra. Inte dammsugande då det låter för mycket.

Blogga fungerar också faktiskt ibland. Även att betala räkningar och annat. Jag har lyssnat på ljudböcker i flera år och vant mig vid att koppla bort hjärnan och bara lyssna. Sortera strumpor är en klar tidsvinst.

1 kommentar:

  1. Är lite sen med att läsa ditt inlägg, men jag håller med dig, jag gör mer de saker du tar upp än de listade. Och efter att ha köpt en rätt tyst dammsugare så kan jag faktiskt lyssna på ljudböcker då med. Och när man lagar mat och städar. Annars var det bara promenaden som var i original listan jag gör, jag varken målar naglarna eller sminkar mig, har inte badkar och stickar sällan.

    SvaraRadera