söndag 19 augusti 2018

Både långa och korta

Sidan Selmastories har listat de 40 bästa ljudböckerna mellan 1 och 15 timmar. Jag tänkte gå igenom listan för att se vilka som jag har läst och vilka som jag tänker läsa. Svart markerade har jag läst och de jag tänker läsa kommenterar jag.


1 timme
Shirins första fall av Katarnia Wennstam

1,5 timme
Om svar anhålles av Carin Hjulström och Lennart Hjulström
Sjukt stressad av Anna Bennich Karlstedt - den här tänker jag lyssna på för att jag känner att det kan passa mig.
För dem jag älskar av Anna Jansson

2 timmar
Late Bloomer av Emma Hamberg
Processen av Malin Persson Giolito - kanske eftersom hennes skrivande lämnade mersmak.

2,5 timmar
Allt vi inte pratar om av Ida Östensson och Thor Rutgersson

3 timmar
Risk för regn av Anna Fredriksson - den ska läsas eftersom jag gillar Fredrikssons böcker.
Den vedervärdige boktjuven av Joakim Palmkvist
Min superkraft av Viktor Frisk

4 timmar
Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer - kanske men jag är kluven. Ibland briljant, ibland superjobbig. Mitt förhållande till Skäringer är inte lätt.
Ibland mår jag inte så bra av Therese Lindgren - den här måste jag läsa. Jag känner att den är mina elever i nötskal.

5 timmar
Ja jag har mens, hur så? av Clara Henry - jag förstår inte varför inte. Jag har haft läsoflyt i år och den här hamnar längre ned i högen för varje gång.

6 timmar
Kallocain av Karin Boye
Disa av Denise Rudberg

7 timmar
Yrsel av Annika Widholm
Stanna av Flora Wiström

8 timmar
Bara du av Ninni Schulman
10 år occh 1000 piskrapp av Ensaf Haidar
Förr eller senare exploderar jag av John Green

9 timmar
Livet av Ken Ring
Omgiven av idioter av Thomas Erikson - läst delar med elever. Borde läsa klart den.
Under det rosa täcket av Nina Björk
Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker
Ett mörker mitt ibland oss av Mari Jungstedt

10 timmar
Silvervägen av Stina Jackson
Allsvenskan enligt Lundh av Olof Lundh
Sonjas andra chans av Åsa Hellberg
Bara ett barn av Malin Persson Giolito - tror det.

11 timmar
Anna Svärd av Selma Lagerlöf - borde läsa om den här serien.

12 timmar
Ett jävla solsken av Fatima Bremmer
Märkta för livet av Emelie Schepp

13 timmar
I fel sällskap av Viveca Sten
Störst av allt av Malin Persson Giolito

14 timmar
Mikael Persbrandt: så som jag minns det av Carl-Johan Vallgren
Kvinnan i fönstret av A.J. Finn
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman

15 timmar
Allt eller inget av Simona Ahrnstedt - jodå, den ska läsas eller lyssnas på. Det är nog en fråga om humör.
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar