fredag 24 februari 2017

Fifty Shades of Grey


Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det är inte så att jag tänker återberätta handlingen här. Den kan du googla dig fram till. Egentligen är detta lite tråkigt. Nej, nu överdriver jag. Det är en helt vanlig romantisk film. Det är bara lite mer fokus på sex och huvudpersonerna pratar gärna om sex. Grey om hur hårt det är och Ana om hur hon vill ha mer. Så, efter att ha läst Simona Ahrnstedts böcker är detta mellanmjölk.

Överdriver jag? Nej, faktiskt inte. Det är trevligt och jag tycker att det är fint att filmskaparna skildrar kvinnor som är både och. Anas mamma är lite speciell, romantiker säger dottern. Kanske lite mer svajig säger jag. Greys mamma som adopterat honom och faktiskt bryr sig. Kompisen som vill ha roligt. Ana kan du välja vad du vill tycka om. Den här filmen är inget annat än fattig flicka möter rik pojke. Båda vackra och attraheras av varandra. Båda låtsas om att det är helt okej att hålla på utan känslor. Det kan det vara men inte i detta fall. Att Grey sedan har lite stalkingtendenser är en helt annan recension en helt annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar