tisdag 28 juli 2015

#ljud

Jag älskar ljudböcker av någon konstig anledning. Kanske är det för att jag har vuxit upp med läsare och med en far som har dyslexi. Jag lärde mig tidigt att lyssna på ljudböcker. Vi lyssnade på dem under semesterresorna. Fast jag måste säga att de blivit bättre med åren. Det var ganska monotont ibland och Raskens höll på att göra min mamma galen.

Jag gillar verkligen att gå och lyssna. Jag sitter inte och stirrar rakt ut utan jag pysslar, städar, lagar mat, handlar och går promenader. När jag lyssnade på Förr eller senare exploderar jag och kom till slutet stod jag vid mjölkkylen och grät. Det är helt okej att gråta.

Jag har en timmes restid till jobbet varje dag och eftersom det ligger lite avigt åker jag bil. Det går ganska fort att lyssna på en ljudbok då. Annars är ljudböcker det sätt jag lyssnar på engelska. Det är perfekt för att hålla igång språket. Me like a lot.

Ljud, jag är helt för men det är inte alla. Det gör inget men snacka om att ha förutfattade meningar ibland. Det kan vara lättare att komma in i en bok om någon läser den högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar