onsdag 1 januari 2014

En bokutmaning för 2014

Jag surfade lite häromdagen i min julmatskoma och hittade denna utmaning från Vardagsbabbel. Jag tänkte nog följa den men gör om den lite eftersom jag läst en bok på listan. Det kan vara bra att ha ett mål när man läser. Kan jag tycka.

• läs en ungdomsbok som blivit film
• läs en bok som är baserad på en sann historia
• läs första boken i en kriminalserie, och skriv en reflektion runt bokens handling, och om du kan tänka dig läsa nästa bok. Tjo! Bäddat för mord av J. D. Robb
• (läs en engelsk bok på minst (ca) 150sidor.)
• läs en deckare och skriv en kort sammanfattning om den,typ vad den handlade om och hur du upplevde boken, och om boken påverkar dig. Tjo! Änglavakter av Kristina Ohlsson
• läs en bok på minst 300-400 sidor Tjo! The Passage av Justin Cronin
• läs en bok som är av en känd författare Tjo! Katter av Doris Lessing
• läs Inferno av Dan Brown Tjo! Klart!
• läs en bok där ett barn står som huvudperson i berättelsen-typ natascha kampuch
• läs en bok på bokstaven M eller K svensk titel eller orginaltitel som bokstaven är baserad på.
• Läs en bok där ett ungdomsgäng är i rollen
• tänk på ordet ”mord” vad får du fram för känslor ta den känslan hitta en bok som formar den känslan på ett omslag. Fantasin sätter inga gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar