lördag 24 september 2011

Terminator - The Sarah Connor Chronicles

Jag och syrran har tittat på Terminator - The Sarah Connor Chronicles. Jag har alltid gillat Terminatorfilmerna. Det är lite spännande med tanken på att det finns robotar som kan interagera med människor på ett relativt naturligt sätt.

I serien får vi träffa Sarah och John efter händelserna i T2. De bor någonstans på en liten ort. Det är en ganska trevlig tillvaro tills den dag som Sarah börjar ana oro och hon tar med sig sin son från orten och från sin fästman. De beger sig till Kansas och där möter de Cameron, sänd tillbaka av John för att skydda dem båda. Eftersom en terminator är efter John reser de in i framtiden till år 2007. Fyra år innan världen går under.

Jag är lite konfunderad över serien. Den är bra men jag tycker att den avviker för mycket från filmerna och det stör mig något. Jag vet att det utspelar sig i en alternativ verklighet till det som är filmerna men när rättigheter till karaktärer säljs eller vad som händer så ändras en hel del. Men, det var en trevlig serie fast jag förstår varför den bara blev två säsonger lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar