måndag 12 september 2011

Monday, September 12, 2011


Write about your childhood bedroom.

Det var ett rum jag från fem års ålder delade min yngre syster. Vi hade varsin säng. Det var en våningssäng som gick att ställa som enskilda sängar eller på varandra. Syrran ville sova därnere så det fick hon. Hon gillade att krypa in i hörnet och efter att jag lärt mig läsa satt vi där och läste böcker från varandra. Annars var rummet ganska stort. Det fanns en stor matta som man kunde leka bilbana på eller med lego. Vi hade ett dockskåp vid slutet av sängen och senare också ett barbiehus. Gud vad jag hade sparat till det. Jag hade vattnat blommor och rensat jordgubbar samt diskat i två år när jag som åttaåring kunde köpa den själv. Ha, tänker ni mamma och pappa måste ha gett pengar men nej det hade de inte. Annars var tapeten blå och vi hade ett fönster. Jag gillar fortfarande det rummet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar