onsdag 5 januari 2022

Dreams of My Father av Barack Obama

 



Ibland undrar jag om vissa böcker säljer för att de är skrivna av rätt person. Jag måste säga att jag gillar inte sättet Obama skriver. Efter att jag läste boken på svenska valde jag att läsa den på engelska en del och det är verkligen hans sätt att berätta som inte rullar väl med mig. 


Att åka till Kenya för att veta mer om sin familj känns rimligt när man inte växt upp med honom. Precis som de flesta amerikaner har Obama en konstig relation till sin far. Jag beundrar hans mamma och hennes familj som uppfostrade en pojke som nog inte räknades som rätt barn. Någonstans förstår jag att han vill förstå sin fars sida men som kvinna är jag mest imponerad av hans mamma alla dagar i veckan. Eleverna föredrog också fru Obama och det kanske säger en del om sättet att skriva. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar