söndag 30 juni 2019

Min bokresa #46 - Mid Year Check In tag

Camilla på Mitt bokintresse har en bokfrågeserie som hon påbörjade någon gång under 2018. Jag hittade den i våras och hoppar runt lite i frågorna. Denna vecka handlar det om bokårshalvslut. Jag tror jag hoppar några frågor men försöker svara på de flesta.


MID YERAR FREAK OUT TAG
1. Best book you’ve read so far in 2019. - Bästa bok jag läst i år.
Jag har läst otroligt få böcker i år. Mest för att jag pluggat vid sidan av att arbeta och då är det ganska lite tid över. Fast den bästa boken får nog bli Hjorth/Rosenfeldts En högre rättvisa. Jag har saknat Sebastian Bergman väldigt mycket och det var en bra bok i serien.


2. Best sequel you've read so far in 2019. - Bästa fortsättning jag läst hittills. 
Den läste jag under julen och det var en bokserie i fyra delar. Den kom egentligen under advent men jag hittade den senare. Den heter Ett julmirakel om dagen av Poppy Alexander. Den kom som sagt i fyra delar och var riktigt rar.


3. New release you haven't read yet, but want to. - Ny bok som jag vill läsa men inte hunnit.
Släkten är en serie jag läser och jag har inte läst Elisabeth Östnäs senaste och jag skulle vilja göra det. Jag tycker mycket om historiska romaner och den här serien handlar bara om kvinnor av kvinnliga författare.

4. Most anticipated release for the second half of the year. - Vilken bok jag ser mest framemot under resten av året.
Jo, men på fråga 4 svarar vi som ovan. Jag ser framemot Johanna Nilssons del i Släkten. 

7. Favourite new author. - Ny favoritförfattare. 
Jag får väl svara Poppy Alexander som skrev riktigt uppiggande.

10. Book that made you cry. En bok som fick mig att gråta.
Jag har läst om Bröderna Lejonhjärta och den får mig alltid att gråta och så även denna gång.

13. What books do you need to read by the end of the year? Vilka böcker behöver jag läsa under årets sista månader?
Jag vet inte riktigt. Jag ska läsa en universitetskurs i höst så kanske de böcker som är med där?

10. Who do you tag? 
Om du hittar hit och vill svara så är det helt okej. Annars ser originalet ut så här:
MID YERAR FREAK OUT TAG 1. Best book you’ve read so far in 2019.
2. Best sequel you've read so far in 2019.
3. New release you haven't read yet, but want to.
4. Most anticipated release for the second half of the year.
5. Biggest disappointment.
6. Biggest surprise.
7. Favourite new author.
8. Newest fictional crush.
9. Newest favourite character.
10. Book that made you cry.
11. Book that made you happy.
12. Most beautiful book you've bought so far this year.
13. What books do you need to read by the end of the year?
10. Who do you tag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar