torsdag 20 juni 2019

Min bokresa # 15 - biografier/memoarer

Camilla på Mitt bokintresse har en bokfrågeserie som heter Min bokresa. Jag hänger på så gott jag kan eftersom jag började väldigt mycket senare.

Den här gången har vi kommit till biografier och jag känner mig mycket tråkig. Jag läser nästan inga. Som historielärare känns det ju väldigt konstigt men jag har inget behov och läser väldigt mycket om historiska personer i alla fall. Någonstans känns alltid biografier som inte min grej. Om jag kopplar det till annat så tycker jag inte om Sommar i P1 eller Stjärnor på slottet eller Så mycket bättre. Det liksom ger mig inget.

Däremot tycker att de som läser biografier ska ha mycket kred. Eller i alla fall beundrar jag dem som orkar. Jag kan läsa andra böcker som jag vill läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar