måndag 10 juni 2019

Min bokresa # 42 - prenumerera på ljudböcker och/eller e-böcker

Camilla på Mitt bokintresse har en lång frågeserie om bokläsning. Denna vecka har vi kommit till nr. 42 och jag ligger lite efter men snart så.

Jag tycker väldigt mycket om ljudböcker och även om bibliotek även tillgodoser ljudböcker så är det inte alla titlar som hittar sin lilla väg dit. Därför har jag två tjänster. Den första är storytel som är bra på så sätt att den även har lite udda titlar och gör egna böcker. Bra för den som vill lite annat. Dessutom verkar de också hitta titlar som andra streamningstjänster har.

Den andra tjänsten är Nextory och den delar jag med min syster. De har mycket noveller som e-böcker och de läser jag ibland. Många ljudböcker är de samma men någon gång finns en eller annan ungdomsbok inläst som inte finns någon annanstans.

Det bästa med dessa tjänster är att de har mycket ljudböcker på engelska och jag älskar det. Jag använder ljudböcker för att hålla igång mitt språk. Jag tycker mycket om att lyssna på engelska och en av de böcker jag verkligen blev slagen av var Neil Gaimans An ocean at the end of the lane. Skrämmande bok och en så bra uppläsning.

Annars säger jag bara Stephen Fry och Harry Potter. De böckerna är väl värda att lyssna på om du någonsin har tid eller ork eller intresse. Han läser underbart bra.

1 kommentar:

  1. Gillar också Stephen Frys inläsningar av HP. Storytel är bra på så sätt att man kan hitta böcker som inte finns på biblioteket.

    SvaraRadera