fredag 20 juli 2018

Helgfrågan v. 29



Det är fredag och så varmt att jag sover titt som tätt. Sover dåligt om nätterna och tar tupplurar på dagarna. Mia har en återkommande helgfråga denna sommar.

Vad läser du just nu?
Har du något resetips?

Jag läser slutet på Björnstad av Fredrik Backman. Jag har läst boken länge nu och jag är kluven. Många älskar den men nja, har svårt att se mig läsa bok 2.

Mitt restips är Köpenhamn. Den staden är fin på sommaren med nära till havet, fina parker och mycket att göra. Det går att gå på Tivoli eller åka till Louisiana eller bara åka båt.

10 kommentarer:

  1. jag har tagit båttur runt Köpenhamnmn

    SvaraRadera
  2. Inte läst dessa om Björnstad, tror inte det är något för mig.

    SvaraRadera
  3. Är lite fundersam gällande läsning av Björnstad, är nyfiken, men inte helt säker på om jag kommer att läsa. Har gillat de böcker jag läst av Backman särskilt Ove och Mormor, och kanske testar jag den någon gång om lusten faller på....
    Köpenhamn är mysigt, åker gärna dit igen!

    SvaraRadera
  4. Jag har boken med, köpte den för 29kr men ännu oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, tagit mig månader att läsa. Tur att jag slalomläser på hög nivå.

      Radera
  5. väldigt länge sedan jag var i Köpenhamn. har inte känt någon längtan efter att läsa Björnstad och nu tänker jag verkligen inte göra det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som gillade En man som heter Ove blev lite preplex. Jag var i Köpenhamn förra året. Fint och varmt.

      Radera