lördag 7 juli 2018

Änglarna i gryningen av Camilla Davidsson



Emma har inlett ett förhållande med Alex under sommaren och finner sig själv gravid. De påbörjar arbetet mot en gemensam framtid. Emma är mycket glad över att vara gravid. Själva förhållandet med Alex är allt annat än smärtfritt och efter några månader visar det sig att det är rent av destruktivt. Det är då som Emma möter Olle. Olle från Fårö, som bor på Lidingö och som Emma är väldigt förtjust i.

När jag tänker på serien om Emma slår det mig att det är inte feel good i den bemärkelse som Jenny Colgan skriver. Snarare är det ojämna plågor. Nästan varje bok ger Emma mer problem och visst livet är så men det är så mycket att jag blir lite matt. Samtidigt är det bra skrivet och flödet i berättelsen är bra. Det är klart att det händer saker i våra liv men det händer så mycket i Emmas liv. Jag blir trött och förstår att det kommer att vara så även i nästa bok. Sedan finns det ögonblick när det är bättre. Det är egentligen inget som en behöver våndas över. Jag lyssnade och läste denna bok. Ibland behöver jag göra båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar