onsdag 13 juni 2018

Solo: A Star Wars Story



Nytt är att det görs filmer vid sidan av huvudspåret. Ja, spåret där vi möter familjen Skywalker. Nu är det ju så att den här pojken har rätt mycket med den familjen att göra och därför kom den här.

Vi möter den unge Han Solo på den planet han föddes på Corellia. Där arbetar han åt en liga som utnyttjar unga, föräldralösa och oönskade personer. Hans bästa vän är Qi'ra som precis som Han själv inte vill vara där. De flyr och försöker lämna planeten men Qi'ra blir tagen och Han anmäler sig till Imperiet. Då han inte har ett namn och är helt ensam döper rekryteraren honom till..ja ingen överraskning va?

Sedan arbetar Han för Imperiet i kanske tre år. Det är så han möter Beckett och hans gäng. De ska sno något men låtsas vara soldater. De får Han fängslad och det är så Chewie kommer in i hans liv. Så pågår filmen ett bra tag. En sak händer, sedan nästa och så vidare. Mycket och nästan inget förklaras. Jag fattar att det är en film för liksom die hard-fansen men om vi nu lovas historien varför smugglaren med hjärta blev den han blev men det är liksom ett ganska svagt manus. Fast, jag är ett die hard-fan och känner mig besviken. Missförstå mig rätt. Jag tycker mycket om filmen men den är liksom bara action. Den förklarar väl lite sådär men inget som en inte hade kunnat leva utan.

Jag tänker att många kommer att gilla den här filmen. Den är liksom charmig och Chewie är ju alltid som han är. Alden Ehrenreich gör en bra Han Solo. Jag tror att han måste ha studerat Ford ingående för vissa saker sitter som ett smäck. Som jag alltid sagt är Solo en spegling av skådespelaren Ford och ingen kan få mig att tänka annorlunda. Inte heller efter denna film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar