fredag 26 januari 2018

Helgfrågan v. 4



Det är sent fredag kväll och helgen har börjat. Jag har svårt med läslusten just nu men det kommer nog igång snart. Eftersom det är fredag är det dags att Mias helgfråga. Det är två frågor som alltid:

Veckans fråga: Vilken bok har fått ditt lägsta betyg?
Bonusfråga: Vilken tv-serie tycker du är riktigt bra?

Åh, vad svårt eftersom jag försöker att inte avsluta böcker som är allt för dåliga. De är liksom inte värda min tid. Fast några blir det ju alltid ändå. Jag tänker på Bäddat för mord av J.D Robb som jag utmanades att läsa. Den är knappast det bästa jag läst. Den fick nog en etta tror jag. Deckare i framtiden och lite romance. Nja, helknäppt om du frågar mig.

Jag tycker många serier är bra men The Blacklist med James Spader. Han är superb i rollen som kriminell informant åt FBI. Eller så finns ju Mindhunter på Netflix som handlar om de första FBI-agenterna som jobbade som profilerare och med att analysera brott. En lågmäld serie men otroligt intressant.

11 kommentarer:

  1. Känner varken till bok eller tv-serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara. Boken kan du verkligen strunta i.

      Radera
  2. vi har inte så många kanaler, men nåt brittiskt hittar jag alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så. Sist tittade jag på Grantchester på SVT.

      Radera
  3. Har börjat se Blacklist igår, faktiskt riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Den boken har jag läst men tyvärr var det väldigt längesedan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett tag sedan här med. Dock minns jag att jag inte gillade den.

      Radera