måndag 4 september 2017

En höstenkät

Jag har hittat den här lite här och lite där. Så kanske inte riktigt i original utan snarare omgjord eftersom vissa saker inte passar Sverige.


1 Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?

Jag brukar aldrig läsa böcker som kommer men Lagercrantz fortsättning på Milleniumserien intresserar mig och Thomas Engströms sista om Ludwig Licht likaså. Det får bli de som jag tänker att jag planerar att läsa i alla fall.

2. September är förknippad med vackra höstfärger och likaså friska kyligare dagar med mycket sol Vilka böcker tycker du passar att läsa under hösten? 

Jag läser nog faktiskt lite glada böcker under hösten. Gärna några som utspelar sig på sommaren och slutar bra. Känns ju rätt att jag valt två inom spänningsgenren att läsa då.

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?

Ja, ibland. Helst ska filmen vara läskig för det kan jag värja mig mot. En av de läskigaste jag vet är filmatiseringen av Det. Nu ska den ju komma i nyinspelning och vem vet. Kanske ser jag den. Bill Skarsgård ska vara väldigt läskig enligt trailerna, så varför inte?

4. Höst är också mörker och att krypa in och läsa i soffan, fåtöljen under en filt. När du sitter där du helst läser, vad vill du dricka och äta då? 

Jag gillar te men också varm choklad. De håller mig lite vakna så här på hösten när arbetet ibland tar ut sin rätt. Äter gör jag gärna och då kex i någon form. Något som passar att doppa i drycken är alltid gott.

5. Har du några höstplaner du ser fram emot?

I september ska jag åka och titta på utställningen av Downton Abbey på Tjolöholms slott. Det blir nog kul för jag är ju trots allt nörd rakt igenom.


2 kommentarer:

  1. Tjolöholms slott har fina utställningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, men det ligger en bit bort så det får bli en liten minihelg.

      Radera