måndag 31 juli 2017

Har nog läst rätt mycket

Jag brukar räkna hur många sidor jag läser och i juni hade jag läst 8745 sidor. Sedan dess har jag läst en hel del om jag säger så.

De två första blev slutet på Carlssons serie om Leo Junker. De är på 478 och 362 sidor vardera. Ashimas bok var ganska tjock med sina 630 sidor. Strömqvists bok var 129 sidor lång och här hade jag läst 10 000 sidor. Först ut i mina nya är Johanssons tre böcker som hamnade på en summa av 384.

Sofia Nordins En sekund i taget var 193 sidor lång och den följdes av Harper Lees Ställ ut en väktare på 283 sidor. Holsts bok var 220 sidor lång och därmed var juni slut.

I början av juli plöjde jag Mariette Lindsteins tre böcker om Sekten på Dimön. De var på 504, 408 och 430 sidor. Därefter kom Nordins andra bok på 209 sidor. Jag läste sedan Backmans lilla pärla med sina 85 sidor.

Boyes klassiska Kallocain kom efter det och den är på 239 sidor. Colgan begav sig norrut och landade på 343 sidor.

Nemert fortsatte skriva om Släkten och den var på 397 sidor. Moströms nästa bok i serien om Nathalie Svensson var 409 sidor lång.

Sedan har jag läst tre av Engströms romaner om Ludwig Licht i en följd och de är sammanlagt på 1005 sidor.

Juli månads sista två böcker var Grim med sina 438 sidor var ändå ganska lång. Bradens bok var 311 sidor lång. Jag lämnar juli med 5858 sidor. Det har varit en hel del läsning denna sommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar