tisdag 11 juli 2017

Bokhylleenkät

Hos Lyran finns den här. Tänkte jag skulle svara på den nu när jag ommöblerat lite i mina hyllor.


1. Hur sorterar du böckerna i din bokhylla?

Inget vidare :). Det får ibland stå i bokstavsordning eller snarare författarordning.

2. Hur många språk finns i din bokhylla? Vilka?

Egentligen bara två. Det är svenska och engelska men jag tror att jag har några danska och norska böcker. En spansk som jag fått av morfar. Det är Cervantes Don Quijote.

3. Vilket land kommer de flesta böckerna från?

Det är Sverige utan tvekan. Sedan Storbritannien och jag tror en hel del översatta ryssar bor i mina hyllor.

4. Flest män eller kvinnor? Eller ungefär lika?

Det är nog ett litet överslag av kvinnor men säg kanske 40/60.

5. Vilka genrer/kategorier har du i bokhyllan (deckare, dramatik, bilderböcker, reseskildringar o s v).

Jag har nog fantasy, historiska romaner och samtidsromaner. Dessutom historiska faktaböcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar