fredag 29 maj 2015

The perks of being a wallflower


Jag har inte läst boken som filmen är baserad på men jag tänker mig att den är mer uttömmande än filmen. Jag gillar Charlie. Han är en så lugn och fin kille som egentligen borde få hjälp med det mesta i den här världen. Eller hjälp är fel ord. Han borde få stöd. Filmen utspelar sig under hans första år på high school. Han är otroligt ensam tills han möter Patrick och Sam. För som Charlie säger, om engelskläraren är ens enda vän då är man otroligt ensam.

Sam är flickan som får igång Charlie. Patrick är vännen som behöver stöd minst lika mycket som Charlie. Med dessa två får Charlie fler vänner och han börjar blomma upp. Något som killen verkligen behöver.

Jag måste säga att jag gillar Logan Lerman. Han är en så lågmäld skådespelare när han vill. Dessutom har han kanske världens mest oskyldiga ansikte. Som sagt en bra film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar