söndag 17 maj 2015

En annan bokutmaning 2015

Jag insåg att jag läser lättare när jag ska utmana mig själv att läsa böcker som ska stämma in i en lista. Kanske handlar det om att jag måste variera mig eller tänka mig använda böcker jag äger som avprickningsbok. Det gör att jag läser i alla fall.

En bok med mer än 500 sidor
En klassisk romantisk bok
En bok som blev en film
En bok utgiven 2015
En bok med ett nummer i titeln
En debutbok som kommit i år
En bok med icke mänskliga karaktärer
En rolig bok
En bok av en kvinnlig författare
Ett mysterium eller en thriller
En bok med en titel på bara ett ord
En bok bestående av korta noveller
En faktabok
En populär författares första bok
En bok du inte läst från en författare du älskar
En bok som en vän rekommenderat dig
En bok av en författare som vunnit Nobelpriset
En bok baserad på en sann historia
En bok från botten av din att-läsa-lista
En bok som din mamma älskar
En bok som skrämmer dig
En bok som är mer än 100 år gammal
En bok som är vald enbart efter omslaget
En bok som du skulle ha läst i skolan
En memoarbok
En bok som du kan läsa ut på en dag
En bok vald enbart utifrån titeln
En bok som utspelar sig någonstans som du alltid velat besöka
En bok som utgavs samma år som du föddes
En bok som fått dåliga recensioner
En trilogi
En bok från din barndom
En bok med ett triangeldrama
En bok som utspelar sig i framtiden
En bok som utspelar sig i skolmiljö
En bok med färg i titeln
En bok som får dig att gråta
En bok med magi
En serieroman – en roman i serietidningsformat
En bok av en författare du aldrig läst förut
En bok som du äger men aldrig har läst
En bok som utspelar sig i din hemstad
En bok som ursprungligen var skriven på ett annat språk
En bok som utspelar sig under jul
En bok vars författare har samma initialer som du
En pjäs
En förbjuden bok
En bok baserad på en tv-serie eller som blev en tv-serie
En bok som du påbörjat men aldrig avslutat
En ljudbok vald enbart utifrån uppläsaren
En bok läst på originalspråket
En bok med koppling till ditt arbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar