måndag 25 februari 2013

Cockpit


Okej, så, jag tror jag är lite betuttad i Jonas Karlsson. Så har det nog alltid varit om jag tänker efter. Han är en smart skådis för han är inte med i så mycket film och definitivt inte i några massproducerade deckare. Jag tänker mig alltid honom som Sveriges svar på Ed Norton men varför vet jag inte. Kanske för att jag är lite betuttad i Ed också?

Detta är berättelsen om Valle som får sparken, lämnad av frun och just inflyttad hos sin überfeminstiska yngre syster. Han får knappt träffa sin son och har svårt att hitta ett nytt jobb. En dag får han en idé. Han klär ut sig till kvinna och badabing. Ett nytt jobb, morsan accepterar honom, han får till och med beundrare. Ja, livet är topp utan snopp?

Det är faktiskt kul med svensk komedi som är rolig och där de som är med inte låter som om de läser innantill. Och sedan är ju Jonas Karlsson med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar