söndag 17 februari 2013

100 svenska klassiker 100-91


91. Maria Gripe - Agnes Cecilia - en sällsam historia
Jag minns när jag läste denna bok. Den var så bra och så sorgsam. Men jag tror inte jag kan läsa om den. Vissa böcker ska man inte göra det med.

92. Willy Kyrklund - Solange
Vill kanske läsa den. Men jag vet inte.

93. Peter Nilson - Rymdväktaren
Bor i frökens bokhylla och ska väl läsas en vacker dag.

94. Gunnar Arnborg - Mulens maker
Han har jag faktiskt inte hört talas om.

95. Gustaf Hellström - Snörmakare Lekholm får en idé
Han har jag faktiskt inte hört talas om.

96. Tove Jansson - Det osynliga barnet
En vacker bok.

97. Eino Hanski - De långa åren
Han har jag faktiskt inte hört talas om.

98. Moa Martinson - Kvinnor och äppelträd
Jag älskar denna bok. Den är vacker och säger en hel del om kvinnor under 1900-talet.

99. Fritiof Nilsson Piraten - Back i örtagård
Jag gillar Piraten men denna har jag inte läst.

100. Verner von Heidenstam - Nya dikter
Nej, inte min favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar