söndag 28 november 2021

Glass Sword av Victoria Aveyard

 



Del ett handlade om hur Mare Barrows kom till hovet. Det röda blodet är färgen hos vanlig folk men trots det har Mare förmågan att påverka samma saker som de med silverblod. Mare kan styra blixten och nu är hon ett kraftfullt vapen som Kungen vill styra. Det visar sig att det finns fler som hon och därför flyr Mare från kungahuset. Hon jagas av den unge kungen Maven som hon en gång såg som sin vän men nu är hennes fiende. 


Boken känns som en transsportsträcka och jag undrar hur de övriga två ska hållas ihop. Denna bok, nu är jag hård, är ofta sådant som i filmvärlden blir några år senare. Det är så den känns. Att skriva serier är populärt och då ska det bli mer än en bok. Jag tror det finns kanske fyra och noveller. Det var ett tag sedan jag läste den här så vi får se om det blir något framöver. Jag ska väl läsa klart. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar