tisdag 12 november 2019

Tisdagtrion: Europa runt



En gång i veckan kommer Ugglan & Boken med en trio. Denna tisdag är den som följer:

Temat för veckans tisdagstrio är "Europa runt." Tolk på valfritt sätt, tipsa om tre böcker och lämna en länk så att vi kan klicka oss runt och ta del av varandras tips.




1. Milan Kunderas Varats olidliga lätthet är en bok som kräver sin läsare. Den är både lättsam och väldigt tung. Den säger så mycket om författarens tillstånd i stunden. Gissningsvis den mest populära boken av Kundera.

2. Min svaghet för António Lobo Antunes är ganska uppenbar för mina vänner. Jag tror inte jag läst så många sedan jag började blogga. Tingens naturliga ordning är en bok man älskar eller hatar. Jag älskar den. 

3. Troligtvis har de flesta läst denna bok vid det här laget men Igelkottens elegans av Muriel Barbery är väldigt fin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar