tisdag 5 november 2019

Tisdagstrion: Fåglar




En annan tisdag och Ugglan & Boken undrar om böcker och fåglar. Så här ser veckans trio ut:

Den 10/11 är det Mårtensafton och här i Skåne betyder det att det är dags för gåsamiddag. Nu vet jag inte om jag kommer att äta någon gås, men jag tänkte att dagen i alla fall kan få sätta tonen för veckans tisdagstrio. Temat är därför "fåglar."

Tolka temat på valfritt sätt, tipsa om tre böcker och lämna en länk så att vi kan klicka oss runt och ta del av varandras tips.




1. Fantastiska vidunder och var man kan hitta dem av J.K Rowling - filmen är en förlaga till Harry Potter och detta är den illustrerade versionen. Det är så otroligt fina teckningar. Det måste vara underbart att kunna ge liv åt denna fantasiberättelse.

2. Fåglar i Sverige och Nordeuropa av Peter Goodfellow är en bok som handlar om våra fåglar. Det är en bra faktabok. Jag tycker om när jag kan läsa om fåglar jag sett. 

3. Korpen av Edgar Allen Poe. Jag har kommit till den delen av svenska 3 där vi läser fördjupningar i kursen. I år blir det skräcknoveller och sedan analys. Egentligen borde jag väl variera mig men det fungerar ju så bra. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar